piątek, 20 marca 2020

Jeszcze jedno Wasze genialne zdjęcie :-)

Uwielbiam poczucie  humoru tego chłopaka!!!

Uczniów klas VI i VII zapraszam do Khan Academy

Kto jeszcze niezalogowany niech się spieszy bo za chwilę ruszamy z naszą wirtualna nauką.

Zadanie 4 dla klas PIĄTYCH

Dzisiaj zaplanowałam dla Was dzielenie ułamków dziesiętnych przez liczby naturalne.

Najpierw proszę obejrzyjcie proponowany przez mnie film,
 który przypomni Wam jak to się robiło.

Następnie rozwiążcie w zeszycie  sposobem pisemnym przygotowane dla Was 12 przykładów.
  1. 3,78 : 3
  2. 8,16 : 2
  3. 15,35 : 5
  4. 13,68 : 4
  5. 11,34: 3
  6. 15,84 : 4
  7. 2,841 : 3 
  8. 4,65 : 5
  9. 0,1216 : 4
  10. 3,138 : 6
  11. 0,3312 : 4
  12. 0,204 : 6



*** CZEKAM DO PIĄTKOWEGO WIECZORU NA ROZWIĄZANIA ***

czwartek, 19 marca 2020

Kochane ANANASY z mojej wirtualnej klasy :-)

Bardzo mi miło oglądać Was przy nauce matematyki :-))
Brakuje mi tego!
Prosząc o zdjęcia wiedziałam, że mogę liczyć na Wasze poczucie humoru.
Niektóre zdjęcia, które mi dotychczas przysłaliście są bardzo zabawne.

Numerem jeden dotychczas jest zdjęcie Maćka, z adnotacją, że wysyła mi aż 11 ananasów!

 fragment zdjęcia Maćka

środa, 18 marca 2020

ZADANIE 3 dla klas PIĄTYCH

Dzisiaj chcę Wam dać trochę oddechu od pisania. Dzisiaj macie się uczyć bawiąc :-)
Poniżej zamieszczam załączniki do dwóch gier ze strony matzoo.pl




Zadaniem Waszym jest zagrać w obie gry, tak żeby zdobyć w każdej z nich 10 ananasów.

Po zdobyciu 10 ananasów proszę uwiecznić ekran komputera, tabletu, telefonu na zdjęciu.
Proszę żeby na zdjęciu znalazło się także miejsce dla Was. Liczę na Waszą kreatywność.
Stęskniłam się za Waszymi roześmianymi buziami.

Ja również wysyłam Wam swoje zdjęcie z życzeniami dobrej zabawy.

Na zdjęcia czekam do CZWARTKU!!!

Trzymajcie się ZDROWO i bawcie świetnie zarówno podczas gry, jak i podczas robienia selfie.



ZADANIE 3 dla klas SZÓSTYCH

Dzisiaj chcę Wam dać trochę oddechu od pisania. Dzisiaj macie się uczyć bawiąc :-)
Poniżej zamieszczam załączniki do dwóch gier ze strony matzoo.pl




Zadaniem Waszym jest zagrać w obie gry, tak żeby zdobyć w każdej z nich 10 ananasów.

Po zdobyciu 1O ananasów proszę uwiecznić ekran komputera, tabletu, telefonu na zdjęciu.
Proszę żeby na zdjęciu znalazło się także miejsce dla Was. Liczę na Waszą kreatywność.
Stęskniłam się za Waszymi roześmianymi buziami.

Ja również wysyłam Wam swoje zdjęcie z życzeniami dobrej zabawy.

Na zdjęcia czekam do CZWARTKU!!!

Trzymajcie się ZDROWO i bawcie świetnie zarówno podczas gry, jak i podczas robienia selfie.



ZADANIE 3 dla klas SIÓDMYCH

Dzisiaj chcę Wam dać trochę oddechu od pisania. Dzisiaj macie się uczyć bawiąc :-)
Poniżej zamieszczam załączniki do dwóch gier ze strony matzoo.pl





Zadaniem Waszym jest zagrać w obie gry, tak żeby zdobyć w każdej z nich 10 ananasów.

Po zdobyciu 1O ananasów proszę uwiecznić ekran komputera, tabletu, telefonu na zdjęciu.

Proszę żeby na zdjęciu znalazło się także miejsce dla Was.
Liczę na Waszą kreatywność.
Stęskniłam się za Waszymi roześmianymi buziami.
Ja również wysyłam Wam swoje zdjęcie z życzeniami dobrej zabawy.

Na zdjęcia czekam do CZWARTKU!!!

Trzymajcie się ZDROWO i bawcie świetnie zarówno podczas gry,
jak i podczas robienia selfie.

niedziela, 15 marca 2020

ZADANIE 2 dla klas PIĄTYCH


ZADANIE 2

Kochani :-)

Dzisiaj potrenujemy pisemne mnożenie ułamków dziesiętnych(słupki).
Ze strony 27 przesłanego Wam ostatnio zbioru zadań rozwiążecie wszystkie przykłady z rozdziału „
Mnożenie ułamków dziesiętnych – karta pracy IV 3.2.” (to dolna połowa tej strony)

Bardzo proszę przyłóżcie się do starannego zapisywania słupków.
Cyfra pod cyfrą. Jeden słupek niech nie wchodzi na drugi.
Jeszcze jedno! Z zadaniu Mistrz musicie pomnożyć najpierw dwa pierwsze ułamki, potem wynik pomnożyć przez kolejny ułamek i tak dalej.

Wszyscy którzy potrzebują przypomnieć sobie jak to się robiło odsyłam do filmiku poniżej.


Na rozwiązania czekam do wtorku (17III ) wieczorem.

ps. Dziękuję za pięknie rozwiązane zadania z pierwszego zestawu.

ZADANIE 2 dla klas SZÓSTYCH


Kochani :-)

Na dzisiaj przygotowałam Wam do zrobienia test dot. pól wielokątów.

LINK DO TESTU ONLINE

Proszę, żeby kolejno przepisywać do zeszytu treść zadania, przerysować rysunki, a następnie zapisać rozwiązanie zadania.
Proszę żeby w rozwiązaniach znalazły się wszystkie potrzebne obliczenia i wzory, mogą się pojawić np. rysunki pomocnicze.
To jest test online, więc odpowiedz na kolejne pytania możecie sami sprawdzić. Mnie interesują przede wszystkim rozwiązania, czyli droga do prawidłowego wyniku.
Na rozwiązania czekam do wtorku (17III ) wieczorem.

ps. Dziękuję za pięknie rozwiązane zadania z pierwszego zestawu.

ZADANIE 2 dla klas SIÓDMYCH


Kochani :-) Dzisiaj powtórzymy sobie redukcję wyrazów podobnych.

Poniżej zamieszczam film przypominający Wam, jak to robić. Polecam obejrzenie, gdyż prowadząca ma fajny pomysł ma na określanie jednomianów wraz ze znakiem, który im towarzyszy. 
Myślę, że przydatne i zabawne :-)))

Proponuję potrenować umiejętność redukcji wyrazów podobnych na stronce matzoo.pl WARTO!

Na dzisiaj przygotowałam Wam dwa zadania. Proszę przepisać przykłady do zeszytu i rozwiązać.

1.Przeprowadź redukcję wyrazów podobnych .
a) 7a +3b+ 4c+5a- 2b - 8c
b) 2a - 4b-5c - 6a - 3b +2c
c) 4a-2b+3-3a+6b-9
d) -4a +5b-7-2a-3b+3
e) 3x+ 5y -4x +6y -7x - 9y
f) -5x + 2y - 4x +5y+6x-3y
g) -2x+3y+3-2y-3x-4+y-4x+2
h ) x-2y-4-2x-5+y-3+2x_6y
2. Doprowadź do najprostszej postaci (najpierw musicie pomnożyć sumy algebraiczne przez liczby a następnie zredukować wyrazy podobne.
a) 2 (3a-4b +c ) -5(3a+b-2c)
b) 7(z+2y-3z) + 4 (2x-3y-5z)
c)-3(-2a-4b-c)-6 (x-7y-3z)
d) 2(a-3b) -3 (a-b) -5 (4a+3b)
e) -3(2x-3y) +5 (x+2y) -2 (3y-x)
f) 5 (b-2a) +3 (a-3b) -4 (2a-4b)
g) -7 (2a+3b) - 9 (a-2b) - 3 (3a+4b)
Dodatkowo chciałabym, żebyście wykonali domino matematyczne, które będę chciała ocenić.
Domino ma składać się z 10 kamieni (elementów).
Proszę narysować je na kartce z bloku technicznego (biały lub kolorowy).
Proszę zrobić to estetycznie! Na razie narysujcie domino na kartce i wyślijcie mi jego zdjęcie. Po powrocie do szkoły przyniesiecie je wycięte, a ja wtedy dokonam oceny.

Poniżej przykład dwóch kamieni domina.
Oczywiście te dwa kamienie podzielone są na połowy, czego nie udało mi się tu narysować



2a - 4x

2x + 6y + 5x + 3y

7x+ 9y

8y + 5x – 3x – 2y


Na rozwiązania czekam do wtorku (17III ) wieczorem.
ps. Dziękuję za pięknie rozwiązane zadania z pierwszego zestawu.