piątek, 19 czerwca 2020

19VI Temat: Procenty w zadaniach tekstowych - ćwiczenia (klasa 7b)

Dzień dobry
Kochani dzisiaj kontynuujemy rozwiązywanie zadań z treścią, w których pojawiają się procenty.
Przypominam że w obliczeniach procenty zamieniamy na ułamki, np 15% = 0,15

Poniżej zamieszczam rozwiązanie zadanie z Waszego podręcznika. Przypominam również jak znaleźć liczbę większą lub mniejszą o określony procent od danej liczby. Po analizie tych przykładów samodzielnie rozwiążecie 3 zadania.

19 VI Temat: Zakupy (klasa 6b)

Dzisiaj zabieram Was na zakupy :-)
Będziemy kupować artykuły, które sprzedawane są na wagę, więc warto sobie zanotować, że 
                    1kg = 100dag           1dag = 0,01kg

Zanim wejdziemy do sklepu rozwiążcie parę przykładów.
2kg =               dag
0,27kg =          dag
0,5kg =            dag
1,05kg =          dag
47dag =            kg
7dag =              kg
5kg 65 dag =    kg
1kg 15 dag =    kg
2kg 2dag =       kg

19VI Temat: Siatki graniastosłupów (klasa 5c)

Dzień dobry kochani :-) Wiecie już jak wyglądają siatki prostopadłościanów, dzisiaj zobaczycie siatki innych graniastosłupów.

Obejrzyjcie najpierw ok 3 minutowy film https://www.youtube.com/watch?v=PbpoXxkLUE4

Teraz zajrzyjcie tam https://www.geogebra.org/m/VtZYyZrg i pooglądajcie różne graniastosłupy i ich siatki.

Na koniec rozwiążecie ćwiczenia ze stron 152-153



19VI Temat: Siatki prostopadłościanów (klasa 5b)

Kochani przed Wami przedostatni temat tego roku szkolnego - "Siatki prostopadłościanów". Obejrzyjcie film https://pistacja.tv/film/mat00246-siatka-prostopadloscianu-i-szescianu?playlist=510

Przypominam, że prostopadłościany to takie graniastosłupy, których wszystkie ściany mają kształt prostokątów. Pamiętacie, że kwadraty to też prostokąty!

(Narysujcie w zeszycie poniższe siatki)
Wyjątkowym prostopadłościanem jest sześcian (wszystkie jego ściany są kwadratowe)
Ten sześcian ma wymiary 2cm x 2cm x 2cm

poniedziałek, 15 czerwca 2020

15 VI Temat: Równania - zadania procentowe (klasa 7)

Dzisiaj zajmiemy się rozwiązywaniem zadań tekstowych zawierających procenty. Oczywiście do ich rozwiązywania wykorzystamy równania.



Zanim przejdziemy do zadań z treścią przypomnijmy sobie, że procenty zamieniamy na ułamki zwykłe bądź dziesiętne.(zapiszcie w zeszytach te trzy przykłady zapisane obok)







Przypominam również, że aby obliczyć procent z danej liczby należy procent zamienić na ułamek i pomnożyć przez tą liczbę. (zanotujcie przykład w zeszycie)



Po tym wstępie jesteście gotowi przejść do właściwej części lekcji. Obejrzyjcie teraz film:
https://pistacja.tv/film/mat00380-rownania-zadania-p rocentowe?playlist=549

15 VI Temat: Plan, mapa, skala (klasa 6b)

Dzień dobry Kochani. Witam w przedostatnim tygodniu nauki w tym roku szkolnym.
Dzisiaj przypomnimy sobie kilka informacji z klasy czwartej dot. skali na mapach i planach.
  • Zapiszcie w zeszycie poniższą notatkę, którą ja zapisałam Wam na niebiesko.

1: 2 000 000 (czyt. jeden do dwóch milionów)    <-------------- to jest skala liczbowa

Zamieniamy skalę liczbową na mianowaną, czyli dopisujemy jednostkę (cm)


1 cm (na mapie)  -    2 000 000 cm (w terenie)  <----------------- to jest skala mianowana


Teraz skreślamy zera 2 lub 5
skreślenie  dwóch zer sprawi, że zamienimy centymetry na metry
1 cm (na mapie)  -    2 000 000 cm (w terenie)  
1 cm (na mapie)  -    20 000 m (w terenie)  

skreślenie pięciu zer spowoduje zamianę centymetrów na kilometry
1 cm (na mapie)  -    2 000 000 cm (w terenie)  
1 cm (na mapie)  -    20 km (w terenie)  

15VI Temat: Siatki prostopadłościanów (klasa 5c)

Kochani przed Wami przedostatni temat tego roku szkolnego - "Siatki prostopadłościanów". Obejrzyjcie film https://pistacja.tv/film/mat00246-siatka-prostopadloscianu-i-szescianu?playlist=510

Przypominam, że prostopadłościany to takie graniastosłupy, których wszystkie ściany mają kształt prostokątów. Pamiętacie, że kwadraty to też prostokąty!

(Narysujcie w zeszycie poniższe siatki)
Wyjątkowym prostopadłościanem jest sześcian (wszystkie jego ściany są kwadratowe)
Ten sześcian ma wymiary 2cm x 2cm x 2cm

15 VI Temat: Plan, mapa, skala (klasa 6a)

Dzień dobry Kochani. Witam w przedostatnim tygodniu nauki w tym roku szkolnym.
Dzisiaj przypomnimy sobie kilka informacji z klasy czwartej dot. skali na mapach i planach.
  • Zapiszcie w zeszycie poniższą notatkę, którą ja zapisałam Wam na niebiesko.

1: 2 000 000 (czyt. jeden do dwóch milionów)    <-------------- to jest skala liczbowa

Zamieniamy skalę liczbową na mianowaną, czyli dopisujemy jednostkę (cm)


1 cm (na mapie)  -    2 000 000 cm (w terenie)  <----------------- to jest skala mianowana


Teraz skreślamy zera 2 lub 5
skreślenie  dwóch zer sprawi, że zamienimy centymetry na metry
1 cm (na mapie)  -    2 000 000 cm (w terenie)  
1 cm (na mapie)  -    20 000 m (w terenie)  

skreślenie pięciu zer spowoduje zamianę centymetrów na kilometry
1 cm (na mapie)  -    2 000 000 cm (w terenie)  
1 cm (na mapie)  -    20 km (w terenie)