czwartek, 30 kwietnia 2020

30 IV Temat: Wyznaczanie pola powierzchni metodą liczenia kwadratów jednostkowych (klasa 5b i klasa 5c)

Zapraszam na Skype klasę 5b o godz. 11.45
klasę 5c o godz. 12.40
Zalogujcie się do Khan Academy. Czeka tam Was sporo pracy. 
Filmy
  • Wprowadzenie pojęcia pola i kwadratów jednostkowych
  • Mierzenie prostokątów za pomocą różnych kwadratów jednostkowych
  • Rysowanie prostokątów o zadanym polu 1

30 IV Temat: Pole powierzchni bryły ( klasa 6b)

Zapraszam klasę 6b na Skype o godz. 10.40

Dzisiaj wykorzystamy umiejętność rysowania siatek do obliczania pola powierzchni bryły.
Zauważcie, że siatka prostopadłościanu to połączenie kilku prostokątów, bądź kwadratów.

W zeszycie powinniście mieć narysowane w poniedziałek na lekcji 4 siatki. Dzisiaj wspólnie obliczymy ich pola powierzchni.

Przydatne będą trzy skróty (zapiszcie je w zeszycie)
Pp - pole podstaw
Pb- pole ścian bocznych
Pc - pole całkowite

30 IV - Temat: Pole powierzchni bryły - ćwiczenia (klasa 6a)

Zapraszam na Skype o godz. 9.50

Dzisiaj będziemy liczyć pola prostopadłościanów, ale nie będziemy korzystać z siatek brył.
Już powinniście potrafić rozpoznać rodzaj prostopadłościanu znając jego wymiary. 
Zapiszcie wymiary pierwszego  prostopadłościanu 

30 IV Temat: Kwadrat i jego połowa - gra (klasa 7b)

Zapraszam na Skype o godz. 8.00
Witajcie na ostatniej lekcji matematyki w tym tygodniu.
Dzisiaj nadal w roli głównej występować będzie przekątna kwadratu. Po dwóch godzinach zajmowania się tym tematem czeka Was mały sprawdzian.
Żeby Wam nieco pomóc przegotowałam rozwiązania kilku rodzajów zadań, z którymi się spotkacie w grze, w którą dzisiaj zagracie. Zapiszcie je w zeszycie. To będzie taki Wasz wzór, kiedy w toku gry będą się pojawiały tego typu zadania.

Bok pewnego kwadratu ma długość 5√2 cm. Jaką długość ma jego przekątna?
d = a√2
d = 5√2 ·√2 
d = 5 · 2 
d = 10 cm

środa, 29 kwietnia 2020

29 IV Temat: Pole powierzchni bryły (klasa 6a)

Zapraszam klasę 6a na Skype o godz. 10.40

Dzisiaj wykorzystamy umiejętność rysowania siatek do obliczania pola powierzchni bryły.
Zauważcie, że siatka prostopadłościanu to połączenie kilku prostokątów, bądź kwadratów.

W zeszycie powinniście mieć narysowane w poniedziałek na lekcji 4 siatki. Dzisiaj wspólnie obliczymy ich pola powierzchni.

Przydatne będą trzy skróty (zapiszcie je w zeszycie)
Pp - pole podstaw
Pb- pole ścian bocznych
Pc - pole całkowite

29 IV Temat: Matematyka i my - utrwalenie wiadomości (klasy 5b i 5c)

Dzisiaj nie będę się z Wami łączyła na Skypie.
Witam :-)
Dzisiaj popracujecie sami w zeszycie ćwiczeń. Zrobicie zadania powtórzeniowe ze stron 139 i 140.

Przygotowałam też dla Was ZADANIE NA OCENĘ, które trzeba do mnie odesłać do jutra (czwartek 30 IV)

29 IV Temat: Przekątna kwadratu - zadania (klasa 7b)

Zapraszam na Skype o godz. 8.00

Dzisiaj porozwiązujemy wspólnie zadania dot. przekątnej kwadratu. Mam nadzieję, że zapamiętaliście wzór na przekątną kwadratu d = a√2

Przygotowałam dla Was 6 zadań. 5 z nich poprzedziłam przykładem. Ma Wam to pomóc w

wtorek, 28 kwietnia 2020

28 IV Temat: Liczby całkowite - powtórzenie wiadomości. (klasa 5b)

Zapraszam na Skype o godz. 10.40
Dzień dobry :-)
Mimo że już wtorek my dopiero dzisiaj zaczynamy kolejny tydzień zdalnej nauki matematyki

Kochani dzisiaj powtórzymy sobie wszystko to, czego nauczyliśmy się w zeszłym tygodniu. 

Zalogujcie się na Khan Academy. Umieściłam tam dla Was:
- film - Dodawanie liczb z różnymi znakami
- ćwiczenie - Dodawanie i odejmowanie liczb ujemnych

Wejdźcie na stronę https://gwo.pl/strony/2123/seo_link:klasa-5-liczby-calkowite
tam znajdziecie test składający się z 10 pytań dotyczący liczb całkowitych. Rozwiążcie go.
Na koniec otrzymacie podsumowanie testu (patrz poniżej)

Liczę, że na końcu testu pokaże się, tak jak mi, wynik 100 %
Jeżeli rozwiążecie test bezbłędnie zróbcie zdjęcie, na którym oprócz wyniku zobaczę też Was, a otrzymacie plusa.

Jutro nie będę się z Wami łączyła na Skypie!

28 IV Temat: Siatki brył - ćwiczenia (klasy 6a i 6b)

Dzisiaj nie będę się z Wami łączyć na Skypie
Popracujecie sami w Waszych zeszytach ćwiczeń. Czeka na Was str. 116, 117 , 118, 119 i 120.


Jutro klasę 6a zapraszam na Skype o godz. 10.40

poniedziałek, 27 kwietnia 2020

27 IV Temat: Wzór na przekątną kwadratu (klasa 7b)

Zapraszam na Skype o godz. 12.40
Obejrzyjcie film, w którym autor w bardzo przystępny sposób tłumaczy,
 w jaki sposób wyprowadzamy wzór na przekątną kwadratu.

INFORMACJE ZAPISANE NA CZERWONO PRZEPISZCIE DO ZESZYTU!

Przekątna kwadratu – wyprowadzenie wzoru

Wzór na przekątną kwadratu wyprowadza się z Twierdzenia Pitagorasa. Oznaczmy na rysunku boki kwadratu przez literkę „a”, zaś przekątną kwadratu literką „d”.

Dalej korzystamy z Twierdzenia Pitagorasa. Dodajemy z kwadratami przyprostokątne i otrzymana suma jest równa przeciwprostokątnej(przekątnej) podniesionej do kwadratu.

27 IV Temat: Liczby całkowite - powtórzenie wiadomości. (klasa 5c)

Zapraszam na Skype o godz.  9.50
Witam w kolejnym tygodniu zdalnej nauki :-)
Kochani dzisiaj powtórzymy sobie wszystko to, czego nauczyliśmy się w zeszłym tygodniu. 


Zalogujcie się na Khan Academy. Umieściłam tam dla Was:
 - film - Dodawanie liczb z różnymi znakami
-  ćwiczenie - Dodawanie i odejmowanie liczb ujemnych

Wejdźcie na stronę https://gwo.pl/strony/2123/seo_link:klasa-5-liczby-calkowite
Tam znajdziecie test składający się z 10 pytań dotyczący liczb całkowitych. Rozwiążcie go.
Na koniec otrzymacie podsumowanie testu (patrz poniżej)

Liczę, że na końcu u Was też pokaże się wynik 100 % 
Jeżeli rozwiążecie test bezbłędnie zróbcie zdjęcie, na którym oprócz wyniku zobaczę też Was, a otrzymacie plusa.
W środę nie będę się z Wami łączyła na Skypie!!!

27 IV Temat: Rysowanie siatek prostopadłościanów o podanych wymiarach (klasa 6a i 6b)

Zapraszam na Skype. klasa 6a godz. 8.50, klasa 6b godz. 10.40
Kochani szóstoklasiści!                                   
Dzisiaj potrenujemy wspólnie rysowanie siatek prostopadłościanów w zeszytach.
Dlatego przygotujcie zeszyty, linijki i zatemperowane ołówki.

Na ostatniej lekcji prosiłam Was o rysowanie siatek w programie GeoGebra. Wtedy nie mieliście się przejmować wymiarami. Celem tych ćwiczeń było przypomnienie sobie, jak wyglądają siatki poszczególnych brył. Dzisiaj będziemy rysować siatki o konkretnych wymiarach.