piątek, 3 kwietnia 2020

3 IV Temat: Długości i pola w układzie współrzędnych - ćwiczenia.(klasa 7b)

Dzień dobry! Dzisiaj już piątek :-)

Zapraszam na Skypa o godz.10.40

Dzisiaj potrenujemy to czego nauczyliśmy się wczoraj.
 Popracujemy w Waszych ulubionych zeszytach ćwiczeń ;-).
Wspólnie zrobimy strony 118 i 119.
Zaczynamy!!!
Poniżej zdjęcia ćwiczeń.


Gdyby ktoś nie do końca wiedział jak sobie poradzić z tymi zadaniami polecam film    https://www.youtube.com/watch?v=IW8MjzGCK84

Zadanie domowe (NA OCENĘ)
Narysujecie w zeszycie dwa układy współrzędnych, a w nich dwa rysunki. Proszę żeby układy współrzędnych, a co za tym idzie i rysunki były optymalnie duże. (Ja muszę to sprawdzać ze zdjęć!)
 Co będzie na rysunkach zdecydujecie Wy. Poniżej zamieściłam Wam trzy przykłady takich prac.


      Proszę żeby pod każdym rysunkiem wypisać współrzędne wszystkich zaznaczonych punktów 
z podziałem na ćwiartki układu współrzędnych i osie. Najczytelniej będzie jak zrobicie to w formie tabeli.
Poniżej zapisałam Wam dwa wiersze takiej tabeli.
Oczywiście dorysujcie linie. Ja nie mam możliwości narysowania tabeli w poście. 

Współrzędne punktów
I ćwiartka
II ćwiartka
III ćwiartka
IV ćwiartka
Oś X
Oś Y
A (4,3)
B  (-2,5)
C ( -6, -7)
D ( 4, -6)
E (4,0)
F (0,-5)








 Ocenie podlegać będzie: prawidłowość wykonania rysunków, poprawność wypisania współrzędnych punktów oraz estetyka wykonania pracy. 

Przypominam, że rysunki robimy ołówkiem korzystając z linijki

Na zdjęcia czekam do poniedziałku do godz. 20.00