czwartek, 7 maja 2020

7 V Temat: Pole powierzchni był - zadania tekstowe (klasa 6b)

Hej kochani :-)                                                                                   Zapraszam -  Skype godz. 10.40

Dzisiaj wspólnie rozwiążemy cztery zadania z treścią.
Zapiszcie w zeszycie treści zadań, rozwiązania i odpowiedzi.

Zadanie 1

Narysowałam Wam rysunek pomocniczy, który ilustruje to zadanie. Zastanówcie się teraz, jakie wymiary będzie miał prostopadłościan zbudowany z 5 sześcianów.
Jakie wymiary ma podstawa tego prostopadłościanu?

Jak wysoki jest ten prostopadłościan?

Zapiszcie teraz wymiary tego prostopadłościanu. 

Rysujcie łuki i zapisujcie kolejne obliczenia.


Zadanie 2

Mamy tu do czynienia z prostopadłościanem o wymiarach 10 m x 25 m x 2 m

W zadaniu musicie policzyć, ile kafelków potrzeba do wyłożenia dna i ścian tego basenu?
Zanim przejdziecie do obliczeń, czyli rysowania łuków i zapisywania działania zastanówcie się, jaki  haczyk ma to zadanie? Kto z Was wie? Czy temu prostopadłościanowi czegoś nie brakuje?


Zadanie 3
Kolejne zadanie ponownie dotyczy pola powierzchni prostopadłościanu  i sześcianu.
 Pamiętajcie że musicie policzyć pole powierzchni pudełek i pole powierzchni przykrywek.

To zadanie także jest nieco podchwytliwe.
Wyobraźcie sobie  pudełko i jego przykrywkę.
W jaki sposób przykrywka nachodzi na to pudełko?
Słowo nachodzi jest tu kluczowe?
Będzie ono bardzo istotne, jak będziecie ustalać wymiary pudełka.


Zadanie 4
Po przeczytaniu treści zadania zastanówcie się przede wszystkim czy całe kolumny będą  malowane.
Skoro mowa jest o graniastosłupie prawidłowym to znaczy, że w podstawie jest figura foremna (taka, której wszystkie boki są równej długości). 
Skoro boki podstawy są równe, to co możemy powiedzieć o ścianach bocznych? Jakie one są?

Mam nadzieję, że moje sugestie i rysunki pomocnicze nieco Wam pomogą.
Powodzenia :-)